Ubuntu macerası…


Teknik detayları ve yorumları okuduğumda Ubuntu pekçok özelliği ile bana çekici gelen bir işletim sistemi. Windows’a göre pekçok üstünlüğü var. Herkesin bildiği ve sıklıkla dile getirdiği ücretsiz ve açık kaynak kodlu bir işletim sistemi olması yanı sıra benim dikkatimi çeken özellikleri şunlar:

  • hız
  • güvenlik – virus vb. tehditlerin neredeyse olmaması..
  • sistem kaynaklarını (işlemci ve bellek) daha iyi kullanması
  • en çok tercih edilen Linux dağıtımı olması nedeniyle güçlü yardım / destek sistemi
  • Windows’da yaşadığımız kayıt defteri (registry) sorunları, disk parçalanması (fragmentatiton) gibi sorunlarla karşılaşılmaması
  • hazır ofis paketi (OpenOffice) – OpenOffice’in Windows sürümü de var tabii.

İşte bu unsurları dikkate alarak başladım Ubuntu Macerası’na. Macera diyorum çünkü beklediğim şeyleri buldum; yani bilgisayarımı çok daha az yorarak çok daha hızlı çalışabildim. Macera diyorum, çünkü sonunda Windows alışkanlıklarından vazgeçmenin 12 – 13 yıla yakın süredir Windows kullanan biri olarak benim için çok da zor olduğunu gördüm.

Bu sonucu önceden de az çok kestirebildiğim ve kullandığım bazı yazılımlar sadece Windows altında çalıştığı için Ubuntu Macerası’na Windows için Ubuntu Yükleyicisi olan  WUBI ile başladım.

Başlangıçta herşey yolunda gitti. Kurulumda yaşadığım küçük sorunlar (disk bölümleme vb.) sonrası iki işletim sistemini sorunsuzsa kullanabiliyorum.

Ancak sorun şu: Ubuntu’yu açıp web’de sörf yaparken, e-postalarımı okurken yada müzik dinlerken bir sorunum yok; ancak iş ile ilgili konularda Ubuntu‘nun elimi ayağımı bağladığını hissediyorum; yani Windows‘taki kadar rahat çalışamıyorum. Uzunca bir süre de direndim; ama bugünlerde Ubuntu’yu sadece teknik bir heves olarak kullanmaya devam ediyorum.

Önümüzdeki dönemde Windows 7 neler getirecek tam bilmiyorum ama Ubuntu gibi Linux dağıtımlarında da Windows rahatlığını bekliyorum.  Ben de kullanmaktan vazgeçmeden alışma sürecine devam ediyorum tabii..

Bir Cevap Yazın

