Yılmaz Özdil’den İzmir ve 9 Eylül Yazıları


Yılmaz Özdil..

Yazıma öncelikle onunla başlamak istiyorum; onun yazım tarzıyla da yazmaya çalışarak…

Köşesinde kendine özgü tarzıyla okuduğumuz o akıcı ve “Evet, işte ben de tam bunları söylemek istiyorum.” dedirten yazılarıyla gurur duyduğumuz bir başka İzmirli..

Öyle dolambaçlı yollara girmeden; ne demek istiyorsam onu söyleyerek…

Onun gibi…

Çünkü o mert, dürüst, hileleri ve dolambaçlı yolları pek sevmeyen bir yazar. Çünkü o bir İzmirli..

Ama yazılarında bol bol “ima” eder; hani anlayana tarzından..

Biz hepsini (yada çoğunu) anlıyoruz ama anlaması gerekenler; anladıklarını pek sanmıyoruz.

Ne desek; yok olmuyor… Biz İzmirlilerin ona olan sevgisini anlatamayız…

Okullarda ders olarak okutulsun yazıları… Öyle yani..

Dedim ya ne desek olmuyor diye; en iyisi siz kendiniz okuyun; sorgulayın, anlayın ve görün kimmiş Yılmaz Özdil.

Burada en beğendiğim iki yazısından bahsetmek istiyorum; ama aslına bakarsanız tüm yazılarını eklemek isterdim buraya…

Bir İzmirli olarak beni en çok etkileyen yazıları ise şunlar:

  • 9 Eylül – İzmir’le başlayıp İzmir’de biten bir savaş… (9 Eylül 2007)
  • İzmir – Türkiye’den sıkıldığım zaman İzmir’e giderim ben… (15 Mart 2009)


9 Eylül Yazısı’ndan…

Belkahve…

Mustafa Kemal, oradaydı.

Seyrediyordu İzmir’i.

İşgal edildiği gün, bir ulusun Kurtuluş Savaşı’nı başlatan… İşgali bittiği gün, o ulusun Kurtuluş Savaşı’nı bitiren İzmir’i.

Seyrediyordu.

 

… İzmirli süvari teğmen Yıldırım. 18′inde… Yaralı ve 40 derece ateşli olmasına rağmen, hastaneden kaçıp cepheye koşmuş, bugün kendi adını taşıyan Küçükköy İstasyonu’nu almaya çalışırken, düşmüş, bahçesine gömülmüştü…

Yıldırım son nefesini verirken, 30 kadar Yunan askeri girdi, savunmasız Kuzuluk Köyü’ne… Gözleri bir kıza takıldı. 15′inde… "Taze incir gibi" dediler, sırıtarak… Korktu Fatma, kaçtı, evine kapandı, kapıyı kilitledi. Omuzladılar. Açılmadı. "Yakalım" dediler… "Evi yakalım, kız nasıl olsa çıkar…" Verdiler ateşe. Alev alev. Çıkmadı kardeşim…

Çıkmadı.

Bir Cevap Yazın

