Kurumsal (POP3) e-Posta Hesabınızı GMail’e Taşıyın…


POP3 olarak bilinen ve işyerlerinde kullanılan kurumsal e-posta hesaplarımızı genellikle Outlook Express, Outlook, Windows Mail, Windows Live Mail, Thunderbird, IncrediMail veya Eudora gibi masaüstü yazılımları ile yönetiyoruz. Bu yazılımlarla e-postalarımızı aldığımızda, postalar sunucudan bilgisayarımıza indiriliyor; ve o bilgisayarda saklanıyor. Bu, o postalara sadece o bilgisayardan ulaşabileceğimiz anlamına geliyor tabii ki.. Yani işyerinde okuduğumuz yada yolladığımız e-postalara evde veya tatilde ulaşamıyoruz. Bu ise iş takibi açısından bir sorun demek.

Bu soruna değişik çözümler bulmak olası elbette. Örneğin masaüstü bilgisayar yerine taşınabilir bilgisayar kullanmak; yada e-postaları sunucuda tutmak. Ama birçok durumda bu çözümleri uygulamak çok kolay değil. Çünkü kurumlar / şirketler taşınabilir bilgisayar yerine daha ekonomik olmaları nedeniyle masaüstü bilgisayarları tercih ediyor. E-postaları sunucuda tutma çözümü ise e-posta sunucularının düşük posta kutusu limitlerine takılıyor.

Burada da imdadımıza Google yetişiyor. Google‘ın web tabanlı e-posta hizmeti olan GMail ile POP3 e-postalarımızı yönetebiliyoruz. Bu sayede GMail üzerinden, kurum e-posta hesabımıza gelen e-postaları okuyabiliyor; kurumsal adresimizden e-posta yollayabiliyor; bu e-postalara internet erişimi olan heryerden ve her zaman ulaşabiliyoruz. Bunlarla birlikte GMail‘in sağladığı SPAM engelleme, ~7.5 GB boyutunda e-posta kutusu gibi hizmetlerden de yararlanabiliyoruz.


POP3 Hesabımı GMail’e Nasıl Taşırım?

POP3 hesabınızı GMail’e taşımak için yapmanız gerekenler şunlar:

  1. GMail hesabınızın olduğunu varsayıyorum. (Hesabınız yoksa hemen buradan bir  hesap açabilirsiniz). Bu hesabınızla GMail‘de oturum açın.
  2. Sağ üst köşede yer alan Ayarlar bağlantısına tıklayarak GMail Ayarlar Sayfası’nı açın.
  3. Ayarlar Sayfası’nda Hesaplar sekmesine tıklayın; ve hesap ayarlarına ulaşın.
  4. Başka hesaplardan posta al” bölümündeki Sahip olduğunuz bir posta hesabı ekleyin bağlantısına tıklayın.
  5. Açılan penceredeki e-posta adresi kutusuna POP3 e-posta adresinizi yazın; ve Sonraki Adım’a tıklayın.
  6. Karşınıza gelen Posta Ayarları Sayfası’nda POP3 hesabınız için gerekli ayarları GMail sizin için yapıyor; burada tek yapmanız gereken POP3 hesabınıza ait şifreyi Şifre kutusuna yazmak.
  7. Bu sayfada dikkatli bir şekilde tercih yapmamız gereken 4 adet seçenek var. İlk seçenek alınan e-postaların sunucuda bırakılması ile ilgili; eğer bu seçeneği işaretlerseniz e-postalar sunucudan silinmiyor; yani Outlook Express ya da Outlook gibi e-posta yazılımınızla da bu postalara ulaşmanız mümkün. Ancak POP3 hesabınız için GMail‘i kullanmaya karar veriyorsanız bu seçeneği seçmeniz gerek yok. Aksi taktirde kurumsal e-posta sunucusundaki posta kutunuz dolar ve e-posta alamazsınız.
  8. POP3 ile gelen e-postaları etiketlemek isterseniz burada yeni bir etiket oluşturmanız da mümkün.

Ben yaklaşık 1 aydır POP3 hesabım için GMail‘i kullanıyorum ve postaların 5 – 10 dak geç ulaşması dışında bir sorun yaşamadım. Sİzde de bu yöntemi kullanırsanız lütfen deneyimlerinizi paylaşın.

8 thoughts on “Kurumsal (POP3) e-Posta Hesabınızı GMail’e Taşıyın…

  1. ben de kullanıyorum gayet güzel, hiçbir sorun yok. Subjectine göre mailleri gruplaması, outlook’ta olmayan birçok eksik var elbette ama sorunsuz çalışıyor.

  2. Geri bildirim: Kurumsal (POP3) e-Posta Hesabınızı GMail’e Taşıyın…

  3. Bende taşıdım fakat mailler bana çok geç ulaşıyor. 5-10 dakka gecikmeden çok daha fazla bir sürede. Ne yapmalıyım ?

  4. Daha önce Dokuz Eylül Üni. şimdi de Ege Üni. hesabım için benim yaşadığım gecikme 5 dk civarında. Siz konuyu kurumsal e-posta birimi ile görüşün isterseniz; onlar daha net bir yanıt verebilir.

  5. GMail servisi Google tarafından ücretsiz sunuluyor. Ücretsiz servisin 15 GB alan kısıtı var; ama bu da pek çok kullanıcı için yeterli bence. Tabi bu alan yeterli gelmezse ek alan satın alabilirsiniz.

    Tabi yazıda bahsettiğim ve yukarıda verdiğim detaylar kişisel geçiş için. Siz bu geçişi kurumsal olarak düşünüyorsanız; yani kurumsal web tabanlı e-posta servisi oluşturup (örneğin kurum çalışanları mail.kurumadresi.com.tr gibi bir adres üzerinden e-posta kullanacaksa durum değişiyor. Kurumsal kullanımlarda kullanıcılar kendi kurumsal e-posta adreslerini GMail arabirimi üzerinden kullanıyorlar diyebiliriz kısaca. Ama bu kullanım ücretli.

    Google bu servisi “İş için GMail” olarak isimlendiriyor. Detaylar burada: https://www.google.com/intx/tr_tr/work/apps/business/products/gmail/

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s