Cep Telefonu Operatörleri “Açık Hat” ile Dolandırıcılığa Olanak Sağlıyor


Açık Hat Nedir?

“Açık hat”, cep telefonu operatörlerinin anlaşmalı satış mağazaları dışındaki bazı satış noktalarında satıcının kendi adına kayıt ettirdiği ve kullanıma açtırarak sattığı hatları ifade etmek için kullanılıyor. Bu hatlar önceden kullanıma açıldığı için müşteriler bu hatları satın aldığında hat hemen açık oluyor.

Operatörlere sorduğunuzda bu hatların verilmesinin arkasında hat almaya gidemeyecek kişilere yakınları ve tanıdıklarının hat almasına olanak sağlama gerekçesinin yattığını söylüyorlar.

Açık Hatta Dolandırıcılık Nasıl Oluyor?

Satıcı hat kendi adına kayıtlı olduğu için hattı istediği gibi yönetebiliyor. Satıcı, müşteriye sattığı hatla ilgili olarak operatör mağazasına giderek SIM kartı kaybettiğini söyleyerek yeni bir SIM kart (yedek SIM kart) çıkartabiliyor. Bu durumda müşteri hem hattını ve numarasını hem de kontörlerini kaybediyor. Müşteri olarak operatöre başvurduğunuzda ise hat sizin adınıza kayıtlı olmadığı için hiçbir şey yapamıyorlar; yapmıyorlar yani.

Satıcı açık hatlara tekrar sahip olurken kontörlere de sahip oluyor. Sonra bu hattı yine bir başkasına satıyor elbette.

Yedek SIM kart çıkarma dışında bir başka yöntem de hattın başka bir operatöre taşınması; satıcı yine bu yolla hatta sahip olabiliyor.

Müşteri Açık Hat Aldığını Bilmiyor

Burada en önemli nokta ise şu: Müşterilerin açık hat alırken satıcının bu konuda kendilerine bilgi vermemesi. Müşteri hattını kaybettikten sonra satıcıya gittiğinde ise satıcı “Ben size söyledim; siz kabul ettiniz” diyor elbette.

Operatörler Önlem Alıyor mu?

Açık hat sorunları oldukça yaygın; ama operatörler bu konuda ne yapıyor? Bu hizmet bireysel kullanıcılar için düşünülmüş ama dolandırıcılık amacıyla bir yada birkaç kişi onlarca yada yüzlerce hat satın alıyor; bu surumda operatör durumu fark etmiyor mu?

Operatörler durumu hiçbir şekilde fark edemeseler bile müşterilerini ve potansiyel müşterilerini neden bilgilendirmiyorlar?

Çözüm: Yasal olarak “Açık Hat”tın Engellenmesi

Böyle bir dolandırıcılık olasılığı varsa ve operatörler bunu azaltmak / engellemek için adım atmıyorsa sorunun yasal olarak çözümü gerekiyor.

17 thoughts on “Cep Telefonu Operatörleri “Açık Hat” ile Dolandırıcılığa Olanak Sağlıyor

  1. bu şekilde mağdur olan arkadaşlar bana ulaşsın lütfen benim adımada 35e yakın hat çıkarmışlar kimlik fotokopimi kullanarak ben savcılığa suç duyurusunda bulundum beraber ortak hareket edebiliriz 0534 574 02 22

  2. turkcell 0534 lu hatları hangı tarıhten itibaren kulanıma açmiştır bılgısı olan varmı bılgılen dırırsenız sevınırım

  3. avea firmasına ait bazı hatlar bilgim dışında bayilerce adıma düzenlenmiş yani özel evrakta sahtecilik yapılarak adıma hat açılmış şuan konu dava aşamasında ilgili kişileri dava ettim.Bu tür adına hat açılan herkez dava etsin.İlerde çok ciddi sıkıntılarla muhattap olabilirler.Ben adıma açılan hatları bir dava konusuna muhatap olmam sunucu öğrendim ve hemen zaman geçirmeden cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulundum.Kıliminale yazı örnekleri ve imza örnekleri verdim savcılık konuyu asli ceza mahkemesine sevk etmiş dava gününü bekliyorum

  4. Geri bildirim: Anonim

  5. davalardan sonuç alan var mı. benim adıoma açılmış hat yüzünden adıma açılmış davadan yargılanıyorum.

  6. aynen arkadaslar benim adımada türkcel den 3 tane hat açılmış.bende hatların 2 sini kapattırdım.birinede el koydum ben kullanıyorum.baalım kim arayacak bekliyorum

  7. arkadaşlar sincan 1.asliye ceza mahkemesinde dava açıldı 35 adet hat var bunlardan bir tanesi çalıntı telefonda kullanılmış üzerine gidiyorum bu işin ama tek benle olmuyor basında işin içinde ama çok fazlada kurcalamak istemiyorlar açıkcası sadece sabah ankara gazetesinde yer aldı haber türkiye geneli baskı yapmıyorlar yapsalar yer yerinden oynar benimle ortak hareket etmek isteyen varsa arasın basına duyuralım sesimizi tüm türkiye bilsinki bu konuyu çözüm bulunsun numaram 0534 574 02 22

  8. arkadaşlar benim adıma da kayıtlı 100 yakın hat açmışlar. dava açan veya davası sonuçlanan arkadaşlar vamı?. ne yapmam gerekiyor?

  9. arkadaşlar benim adıma da lü hat açılmış ve benim adıma açılmış hat yüzünden adıma açılmış başka bir davadan yargılanıyorum lütfen bilgisi olan yazsın ne yapmam gerekiyor nasıl aklayabilirim kendimi kimlik fotokopimde varmış bayinin elinde hangi bayiden alındığı felan öğrenebilme yçntemi yokmu nereye ve nasıl dava açabilirim.

  10. bir gsm operatöründe çalışıyorum dediğiniz gibi bu yollarla birsürü işlemler yapılıyor bayiler müşterilerin üzerine hatlar açıp onları ellerinde defalaca cevirerek paralar kazanıyor bunla ilgili size hiç bşr dava açamazlar açsalar bile hatlar açılırken sözleşme dolduruluyor üzerinde imzanız yok hangi bayiden yapıldığıda mutlaka bilinir ve bulunur

  11. ben devletin bimer sitesine (http://bimerapplication.basbakanlik.gov.tr) sıkıntımı ve şikayetimi anlattım, sahte abonelik-açık hat suçları için yasa çıkarmalarını istedim, bu suçtan sadece şahıs yada bayii değil aynı zamanda gsm şirketininde yüklü miktarda ceza alması için yasa çıkarmalarını istedim ve şikayetle bereber ihbarda bulundum, benim gibi binlerce mağdur oldugunu anlattım. arkadaşlar sizlerde benim gibi bimer e şikayet ve ihbarda bulunursanız, aynı zamanda ceza yasası cıkmasını istiyorsanız lütfen yazın.birlikten kuvvet dogar. (http://bimerapplication.basbakanlik.gov.tr)

  12. evime icra kağıdı gelmişti, avea dan, ödenmemiş faturalar hakkında, işin perde arkasını araştırdım, avea avukatıyla görüştüm faturalı hattın sözleşmesini gördüm, kimlik fotokopimi kullanıp 20 temmuz 2009 da sahte imzayla faturalı hat açmışlar.ben sakaryada oturuyorum, fatura adresini bilecikte bir ilçede vermişler. ilk önce icra müdürlüğüne gidip icraya itiraz dilekçesi verdim, ardından savcılıga suc duyurusunda bulundum. şuanda sonuca göre tazminat davası açıcam.
    MUSTAFA bey telefon numaranızı aldım sizi en kısa zamanda arıyacağım.

    arkadaşlar bilgi paylaşımında bulunmak için mail adresim c-v-duran@hotmail.com

  13. benim de 2008 de adıma 10 hat alınmıs bunlar zaman asımından kapanmıs ve 2011 de tekrar aktıf duruma gectı.. hemen suc duyurusunda bulundum.. vodafone sıkayet ettım.. kovustumaya gerek yok die teblıg geldi.. davaya devam etmek ıstıyorsan tarsus agır ceza mah. itiraz dilekcesi vermemı ıstedıler sişayet reddedilirse tum masraflar benden kesılecekmıs.. konuyu arastırınca benım gıbı bınlerce kısının madur oldugunu ogrendım…. ama bana denılen bu tur davalarda devlet hep madurun halkın yanında oluyor..

  14. Cumali Bey,

    Öncelikle, yorumunuz ve bilgilendirme için teşekkürler… Bu tür davalarla ilgili kararları hiç takip etmedim. Elbette “Hukuk” burada haklı olan lehine karar alacaktır. Yorumunuza sadece bu noktada bir eleştiri getiriyorum: (1) Konu “mağdurun yanında olmak” değil; konu “haklıyı bulmak”. (2) Burada karar vericiyi “Devlet” diye isimlendirmeyelim; “Hukuk” yada “Adalet Sistemi” demek daha doğru.

  15. ben de aynı durumdayım üzerime hatlar açılmıs bi suç olustugunda ögrendim..dava asamasındayım..özellikle mustafa bey sizin davanızın sonucu ne oldu

Bir Cevap Yazın

