Ubuntu’da Disk Temizliği – BleachBit


Ubuntu‘da Windows‘ta yaşanan kayıt defteri sorunları ve disk parçalanması gibi sistem sorunları oluşmasa da, hem disk alanını kazanmak hem de kişisel gizlilik için belli aralıklarla diskte temizlik yapmakta fayda var.

Bash geçmişi, beagle indeksleri ve logları, Firefox‘da web geçmişi, çerezler, URL ve form geçmişi, şifreler, GIMP, Google Earth ve OpenOffice yazılımlarının oluşturduğu ön bellek (cache) ve geçici dosyalar, sisteme ait ön bellek, bozuk program paketleri, kullanılmayan dil paketleri, geçici dosyalar ve çöp kutusu bu kapsamda değerlendirilecek temizleme alanları.

Elbette tüm bu temizlik işlerini biz kullanıcıların el ile tek tek yapması oldukça zor ve zaman alıcı. BleachBit bu amaçla geliştirilmiş bir ücretsiz yazılım.

BleachBit disk alanını korumak için gereksiz dosyaları siler ve kullanıcı gizliliğini korur. BleachBit ile  Adobe Reader, APT, Bash, Beagle, Chromium, Epiphany, Firefox, Flash, GIMP, Google Earth, Java, KDE, OpenOffice.org, Opera, RealPlayer, Second Life Viewer, Skype, VIM, XChat, Yum vb. pekçok yazılıma ait geçici dosya ve ön bellek temizliği yapılır.

BleachBit Windows kullanıcılarının kullandığı CCleaner yazılımına benzer işlevlere ve benzer bir arabirime sahip.

BleachBit‘i Ubuntu sisteminize Synaptic Package Manager yoluyla kurabilirsiniz.

5 thoughts on “Ubuntu’da Disk Temizliği – BleachBit

  1. Bu güzel bir şeye benziyor. Gnome kullandığım için elimden geldiğince KDE programlarını kullanmak istemiyorum. Acaba GTK ile mi yazılmış yoksa KDE gereksinim duyuyor mu?

  2. Ben pek şiştiğine şahit olmadım Ubuntu’mun. Ama kernel güncellemelerini temizlemek için Ubucleaner kullanıyorum. Bir de bu programı deneyeceğim bakalım, geri dönüşünü yaparım.
    Teşekkürler.

  3. teşekkürler @susuzirmak. ben Ubucleaner yazılımını bilmiyordum; Ubuntu Tweak içinde kernek temizleme de var bildiğim kadarıyla. Ama ben de Ubucleaner’ı deneyeceğim. yorumlarınızı bekliyorum.

  4. Evet sonunda fırsatı yarattım ve programı denedim. Dediğiniz gibi CCleaner’ı andırmış. Ama çok daha kapsamlı ve ayrıntılı görünüyor. Tanıtımınız için teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

