İzmir’de Metro Bilmecesi 2020’lere Uzadı


İZMİR: Türkiye’nin 3. büyük kenti, ülkeye kültür, sanat, turizm, fuarcılık vb. pekçok konuda öncülük etmiş; halen ülkenin en modern köşelerinden biri. Ama gelin görün ki ulaşım konusunda sıkıntıları ile hala 20. yüzyılda yaşıyor sanki.

İstanbul’da 3. boğaz köprüsü, Marmaray dedikleri deniz altı tüneli onlarca projeye imza atılıp para akıtılırken, İzmir’de hiçbir proje ilerleyemiyor.

Proje Ertelendi

Yeni Asır Gazetesi’nde 22 Eylül 2009 tarihinde yer alan habere göre, İzmir Büyükşehir Belediyesi‘nce hazırlanan ve Meclis’ten geçen 2010 – 2017 Stratejik Planı’nda projeleri hazır olmasına rağmen Üçkuyular-Narlıdere, Üçyol-Buca Tınaztepe ve Halkapınar-Otogar metro hatlarına yer verilmemiş…!!!

Gerekçe: Ekonomik Kriz

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yaşanan ekonomik kriz nedeniyle, daha önce ihaleye çıkacağını duyurduğu yeni metro hatlarını da öteleme kararı almış. Demek ki İzmir için ekonomik krizin etkileri o kadar uzun sürecek.!

Yorum

Toplu ulaşımda demiryolunu kullanımı gerek kolay ve ekonomik ulaşım sağlaması gerekse çevreci bir ulaşım olmasına rağmen ülkemizde önemi her nedense (!) anlaşılamamış, anlaşıldıysa da hayata geçirilememiş durumda.

.:: Merkezi bütçeden hakettiği / yeterli payı alamayan İzmir açısından ise bu ve benzeri sıkıntılardan çıkışın tek yolu artık kendi yolunu çizmek; yani uzun süredir konuşulan ama gerekli adımlar atılamayan kent kimliğini oluşturmak ve kenti kalkındıracak projelere imza atmak.

One thought on “İzmir’de Metro Bilmecesi 2020’lere Uzadı

  1. Bir ulaşımcı olarak bu konuya şöyle bir yorum getireyim ;

    Ne yazıkki KİK, metrolar için duyarlı bir ihale düzenine sahip değil. Nitekim bunu İzmir’de görmekteyiz. Neden derseniz,

    Bugün, elini kolunu sallayan her firma, ihale sistemindeki açıklardan yararlanarak ihalelere girip, saçma sapan bir fiyat teklif ederek ihaleyi alıyorlar. Yani devletteki mantık ucuz etin yahnisi. Bu da varan 1 !

    Varan 2 ise, metro inşaatları hassasiyet gerektiren inşaatlar. Teminat çeki usülü ile yapıldıkları için para direk size yatar, siz , o parayı metroda kullanmak zorundasınız. Bozoğlu, bunu yapmadı, Mavişehir konutları için bu parayı harcadı. Sonuçta olan gene bize oldu.

    Bu konuda ne yapılabilir ?

    KİK’in, metro ihale şartnamelerinde bazı köklü ve gerçeğe dayalı değişiklikler yapması gerekmekte.Bunlardan biri, Metro inşaatlarında, Referans Zorunluluğu. Konuyu fazla uzatmayalım, ulaşım blog’una çevrilmesin🙂 Ama detaylı tartışma için her zaman beklerim🙂

    saygılar..

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s