Kontörden Kuruşa Geçiş ile Gelen Zam: Konuşmak Artık Daha Pahalı


Cep telefonunda bazı operatörlerin “faturasız hat” bazı operatörlerin ise “ön ödemeli hat” olarak isimlendirdiği hatlarda kontör yerine TL yada kuruş yüklenecek ve kullanılacak. Bu geçiş biz tüketicilere neler getirdi? Bu geçiş tüketici açısından iyi mi kötü mü oldu?

Neden Kontör Yerine Kuruş? ve Gerçekler…

Kontör ile ücretlendirme konusunda operatörler çok rahattı. Her ay kontör fiyatları yavaş yavaş artıyor ama biz farkına varmıyorduk. Çünkü konuşurken sadece kontör tüketiyoruz; ve kontör sayısı hiç değişmiyor. Ama geçtiğimiz 1 – 2 yıl içinde kontör fiyatları %50’ler düzeyinde arttı. Bu haliyle kontör kullanımı tüketicilerin aleyhine olan bir durum olduğu için kontör yerine kuruş kullanımı tüketicinin lehine bir gelişme olarak görülüyor.

Ama…

Ama cep telefonu operatörleri durumu her zaman kendi lehlerine çevirmeyi de çok iyi biliyorlar. Nasıl mı? Örnek bir durum üzerinde konuşursak:

Ben Avea‘nın HepsiBir tarifesini kullanıyorum. Bu tarifeye göre 150 ve üzeri kontör yükledikten sonraki 1 ay boyunca tüm yönlerle 2 dakikası 1 kontöre konuşuyordum. Geçiş öncesi son fiyatlara göre 150 kontör 30 TL idi. Yani 1 kontör = 20 kuruş. Kısaca, ben 2 dakika için 20 kuruş ödüyordum.

Kuruşa geçiş sonrası operatörler tariflerde küçük! düzeltmeler yapmışlar. HepsiBir tarifesinin yeni kullanım koşulu şu şekilde değişmiş: 20 TL ve üzeri yükleme yaparsam 2 dakikası 30 kuruşa, 30 TL ve üzeri yükleme yaparsam 3 dakikası 30 kuruşa konuşabileceğim.

Her şey güzel görünüyor değil mi?

Ama öyle değil.

Çünkü 15 saniyelik bir konuşma için önceden 20 kuruş (1 kontör) öderken yeni durumda 30 kuruş (1.5 kontör) ödemek zorunda kalıyorum.!!!

Oluşan bu durumu “konuşma süresi – ücret” şeklinde grafiğe döktüğümüzde gerçek durum daha net anlaşılabiliyor.

Avea HepsiBir Tarifesi için Kontör – Kuruş Kıyaslaması

Burada mavi ile kontörlü dönemdeki ödemelerimizi görüyorsunuz, kırmızı ise kuruş döneminde ypacağımız ödemeleri gösteriyor. Bu iki graifkte çakışmayan bölgelerdeki kırmızı renkler daha çok ödediğimiz bölgeleri mavi renkler ise daha az ödediğimiz bölgeleri gösteriyor. Kırmızı bölgelerin mavi bölgelerden daha çok olduğunu ve öncelikli olduğuna dikkatinizi çekerim. (Çünkü pekok konuşmamız 1-2 dakika arasında).

Türkiye’de ne yazıkki rakabet anlayışı pek gelişemedi. Bir şirket ne yaparsa diğeri de onu izliyor. İşte Vodafone için tablo aşağıda ve durum benzer.

Vodafone Cep 1 Tarifesi için Kontör – Kuruş Kıyaslaması

Sonuç

Sonuç olarak, kuruşa geçtik artık ne ödeyeceğimizi biliyoruz; ancak aman dikkat çünkü kuruşa geçişle cep telefonu tarifelerine zam geldi.!!!

3 thoughts on “Kontörden Kuruşa Geçiş ile Gelen Zam: Konuşmak Artık Daha Pahalı

  1. Haklısınız, ve nedense 1 kuruşun esamesi yok. Hep yuvarlak hesaplamalar yapılıyor sadece kontör meselesinde değil bu alışveriş sektöründe de böyle.

  2. grafik çalışmalarınız için tebrik ediyorum gerçekten insanların çoğunun bildiği ama körü körüne bağlandığı bir sisteme parmak basmışsınız teşekkürler

  3. Réplika :

    Haklısınız, ve nedense 1 kuruşun esamesi yok. Hep yuvarlak hesaplamalar yapılıyor sadece kontör meselesinde değil bu alışveriş sektöründe de böyle.

    Kesinlikle katılıyorum; marketlerde etiketler hep .99 diye bitiyor; ama kasada 1 kuruş ve hatta 3, 5 ve hatta 10 kuruşun bile önemi yok.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s