Ubuntu’da Yazı Tipi (Font) Büyüklüğünü Ayarlamak


Bir Windows kullanıcısı için, Ubuntu’da ilk dikkat çeken şey, işletim sistemi arabiriminde mevcut yazı boyutunun Windows’ta alışkın olduğumuzdan biraz daha büyük olmasıdır. Bunun temelinde Windows’un yazı tiplerinin ekranda görüntülenmesi için 72 dpi Ubuntu’nun ise 96 dpi kullanması yatmakta. Aslında biraz daha büyük (yani 96 dpi) görünüm göz sağlığımız için de iyi. Ama yine de yazı görünümünü biraz küçültmeyi tercih ederseniz yapmanız gerekenler adım adım şunlar:

  • Masaüstünde fare sağ tuşu ile açılan menüden Masaüstü Arkaplanını Değiştir seçeneğini seçin.
  • Böylece Görüntü Tercihleri sayfasına ulaşacaksınız. Burada Yazı Tipleri sekmesine geçin.
  • Bu sekmede en altta yer alan Ayrıntılar düğmesine tıklayın.

  • Açılan sayfada Çözünürlük kısmına 96 dpi yerine daha küçük bir değer girerek (örneğin72 dpi) yazı boyutunu küçültebilirsiniz. Ama ben bu değer ile istediğim görüntüyü elde edemedim; çünkü bu kez de yazılar istediğimden küçük görüntülendi. Ben de ara bir değer olarak 84 dpi girdim.

Siz de bu adımları takip ederek, Ubuntu’daki yazı boyutunu isteğinize göre ayarlayabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

