2012’de Eski İzmir Fotoğrafı Çekmek


Amatör bir fotoğrafçı olmak konusundaki hevesim benimle gele dursun; ben pek adım atamadım fotoğrafçılık dünyasına. Ama fırsat buldukça fotoğraf çekmekten de vazgeçmiyorum elbette; emektar dijital Canon A400’üm ile. Geçtiğimiz günlerde İzmir’de Trafik Şube Müdürlüğü’ndeki bir işim için Yenişehir’e gittim. Yenişehir’e yapılan alt geçiş ile ana caddenin tam Trafik Şube Müdürlüğü önünde bölünmüş olmasının ne kadar yanlış olduğunu düşünürken bir kaç kare alma fikri aklıma geldi. Asıl amacım, böylesine önemli bir birim için daha uygun bir yer seçilmesi gerektiği konusunu ilgili kurumlara iletmek için delil toplamaktı. Yolun mevcut durumunu gösterir birkaç kare çektim. Hatta Trafik Şube Müdürlüğü’nde girişte görevli polis memurlarından biri gazeteci sandı beni😉 Neden fotoğraf çektiğimi sordu; bunun üzerine “Burada fotoğraf çekmek yasak” diyecek diye beklerken; “Ne iş yapıyorsunuz?” ve “Ben de çıktım mı fotoğraflarda?” şeklinde sorular yöneltip çektiğim fotoğraflara baktı.

İşimi bitirip otobüse binmek için Kemer otobüs son durağına geldiğimde gördüğüm manzara çok ilginçti. Giriş kapısında TCDD yazan ağaçların arasında bir taş ev vardı. Hemen önündeki modern otobüs duraklarını görmeseniz zamanda yolculuk yaptığınıza ve 100 yıl öncesinin İzmir’ine geldiğinize inandırabilirsiniz kendinizi. Hemen uygun bir açı belirleyip o görüntüden bir kare aldım. Fotoğrafı GIMP yazılımı ile düzenleyip renklerini siyah-beyaz yaptım. Ve böylece 2012’nin ortasında bir eski İzmir görüntüsü elde etmiş oldum. Ve işte sonuç:

2012'de Eski İzmir Fotoğrafı

Eski İzmir Fotoğrafları

Konu İzmir’e ait eski fotoğraflar olunca, bu konuyu İzmir’in gerçekten eski günlerine ait karelerle tamamlamak gerekli diye düşündüm. Daha fazla Eski İzmir fotoğrafı için, Picasa Albümlerim içinde yer alan Eski İzmir fotoğraflarına bir göz atabilirsiniz.

Tabii bir de “19. yy’ın Başlarında da İzmir” ismiyle hazırlanmış ve o döneme ait İzmir karelerini içeren bir video var:

19. Yüzyıl Başlarında İzmir

Bir Cevap Yazın

